Patiënten die gebruik maken van het patiëntenportaal MijnGezondheid.net kunnen ook gebruik maken van de MedGemak-app met uw persoonlijke 5-cijferige pincode om in te loggen in het patiëntenportaal.
Stappen om gebruik te kunnen maken van de MedGemak-app?
- Registreren bij MijnGezondheid.net.
- Wachten tot u toegang heeft gekregen tot uw patiëntaccount;
- De MedGemak-app downloaden op uw telefoon of tablet;
- De MedGemak-app koppelen aan uw MGn account door eenmalig in te loggen met uw DigiD + SMS code of via de DigiD-app. Uitleg over hoe u dit moet doen vindt u op:https://home.mijngezondheid.net/medgemak/
MijnGezondheid.net biedt u de volgende mogelijkheden:
- inzage in uw dossier; per onderwerp informatie inzien die na 1 juli 2020 in uw dossier is gezet;
- u kunt online afspraken maken;
- labuitslagen inzien nadat deze beoordeeld zijn door uw huisarts;
- e-consult functie voor het stellen van niet urgente vragen (u kunt daarbij max. 3 documenten/ foto’s uploaden);
- medicatieoverzicht uitprinten;
- herhaalmedicatie aanvragen rechtstreeks vanuit het eigen dossier.
Extra mogelijkheden bij gebruik van de MedGemak-app:
- in stellen van ‘inneemwekkers’ voor de medicatie die u gebruikt;
- informatieteksten raadplegen van de medicatie die u gebruikt;
- raadplegen van Thuisarts.nl;
- vraag stellen/e-consult functie: in de app vindt u deze functie onder “nieuw bericht”;
- door ons aan u verzonden berichten of antwoorden lezen.
LET OP: bij SPOED altijd bellen en geen vragen stellen via MGn of MedGemak-app.